مرجع علمی آب و پساب

اولین مرجع اطلاع رسانی جدیدترین مقالات تخصصی حوزه آب و پساب

مرجع علمی آب و پساب

اولین مرجع اطلاع رسانی جدیدترین مقالات تخصصی حوزه آب و پساب

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۴:۲۹ ب.ظ

شبکه‌سازی فناوری‌های آب در روسیه

شتابدهنده واتک

با رشد روز افزون فناوری‌های نوین در دنیا، تجارت و راه‌های توسعه کسب و کار بسیار پیچیده شده است. هر شرکت یا مجموعه فناور و نوآور برای ورود به بازار با چالش‌های مختلفی درگیر است. شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند با تکیه بر ساختار درونی خود، هر چقدر که قوی بوده و از افراد باهوش‌تری استفاده کنند، این مشکلات و چالش‌ها را برطرف کنند.

شبکه‌سازی فناوری‌های آب در روسیه

                               شبکه‌سازی فناوری‌های آب در روسیه

 

امروزه نوآوری حاصل در کنار هم قرار گرفتن تعدادی افراد با توانمندی و مهارت‌های مختلف است که می‌تواند چالش‌های پیش رو را حل کند. نتیجه در کنار هم قرار گرفتن افراد، ساخت یک شبکه است. امروزه شبکه سازی یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه هر کسب و کاری به شمار می‌آید.

یکی از شبکه‌های موفق در حوزه آب که در کشور روسیه و اروپا فعالیت می‌کند، گروه Biotechprogress است. این گروه دارای سابقه ۲۵ ساله است و هدف اصلی آن استفاده از تجارب چندین ساله خود در جهت ارائه یک راه‌کار بهینه از دید قیمتی و کیفیتی برای مشتریان است. تجارب و پروژه‌های موفق این گروه، توانسته آن را تبدیل به یک گروه موفق در زمینه آب و فناوری‌های مرتبط با سیستم‌های آبی کند.

اعضای شبکه Biotechprogress

گروه Biotechprogress متشکل از تعدادی شرکت است که به صورت شبکه‌ای با یکدیگر فعالیت می‌کنند. شرکت‌های فعال در این گروه عبارتند از:

JSC NPP

این شرکت هسته مرکزی گروه Biotechprogress است. عمده فعالیت‌های این شرکت در زمینه تامین آب برای صنایع مختلف و مصرف خانگی است.

JSC “Lenvodokanalproekt”

شرکت JSC یک شرکت طراح در حوزه آب است. این شرکت تا کنون پروژه‌های طراحی مختلفی در زمینه تصفیه خانه فاضلاب، سیستم‌های انتقال آب، ذخیره‌سازی آب، سیستم‌های مصرف آب و همچنین تجهیزات زیرساختی تامین آب اجرایی کرده است.

Giotto Water S.r.l.

این شرکت یک سابقه ۴۰ ساله در بازار صنایع مرتبط با محیط زیست دارد که قادر است راه‌کارهای مختلفی در صنعت آب و فاضلاب ارائه دهد.

FennoWater Ltd Oy

نکته قابل توجه در گروه Biotechprogress همکاری‌های بین‌المللی و ایجاد یک شبکه جهانی است. شرکت فنلاندی FennoWater سازنده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، نگهداری و انتقال آب است.

LLC “Water Technology Laboratory”

این شرکت در زمینه آنالیز و ارزیابی آب و فاضلاب فعالیت می‌کند.

تحقیق و توسعه و نوآوری رویکرد اصلی توسعه ای گروه Biotechprogress

فعالیتهای گروه Biotechprogress به گونه‌ای است که آن را تبدیل به یکی از پیشگامان توسعه فناوری‌های جدید در کشور روسیه و اروپا کرده است. تمامی فعالیت‌های تحقیق و توسعه توسط متخصصان خود گروه Biotechprogress انجام می‌شود.

فناوری‌های مرتبط با آب و تصفیه آب از جمله فناوری‌هایی هستند که در دنیای مدرن امروز، سرعت رشد بسیار بالایی دارند. یکی از فعالیت‌های گروه Biotechprogress در مسیر تحقیق و توسعه و نوآوری اینست که آخرین فناوری‌های مرتبط با حوزه آب در دنیا را توسط محققان خود رصد می‌کند.

حوزه‌های صنعتی فعال‌ گروه Biotechprogress را می‌توان به صنایع زیر طبقه بندی کرد:

  • تولید نفت و گاز
  • شیمیایی و پتروشیمی
  • تولید برق
  • پوشش‌دهی فلزات
  • صنایع غذایی
  • معدن و متالورژی
  • صنایع الکترونیک
  • داروسازی و پزشکی

نقش فناوری‌های نوین در شبکه‌سازی

گروه Biotechprogress توانسته با در اختیار داشتن و تجمیع امکانات و المان‌های مورد نیاز برای یک سیستم فناوری آب، پروژه‌های موفق بسیاری را تا کنون به انجام برساند.

این گروه سعی دارد با به کار بردن فناوری های نوین در صنعت آب و فاضلاب تحولی اساسی در زیرساخت‌های این صنعت ایجاد کند. این امر می‌تواند به بهبود و توسعه صنایع دوست دار محیط زیست (صنایع سبز) در دنیا کمک کند. بر همین اساس گروه Biotecgprogress همواره سعی دارد خود را در زمره اولین‌ها در صنعت آب و فاضلاب قرار دهد.

با توجه به گستردگی نوع و غلظت آلاینده‌ها در فاضلاب‌های مختلف، داشتن توانمندی در فناوری‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است. هر یک از فناوری‌های به کار رفته در صنعت تصفیه فاضلاب دارای پیچیدگی‌های مختلف فیزیکی و شیمیایی هستند که باید با توجه به آنالیز دقیق فاضلاب ورودی انتخاب شوند.

فناوری‌هایی که این گروه در تصفیه آب و فاضلاب از آن‌ها بهره می‌برد بسیار متنوع است. فناوری های غشائی مثل میکروفیلتراسیون، الترافیلتراسیون، نانو فیلتراسیون و اسمز معکوس از جمله فناوری‌های مورد استفاده توسط گروه Biotechprogress در راه اندازی تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب است.

علاوه بر روش‌های گفته شده این گروه از روش‌های نوین نیز در ساخت سیستم‌های خود بهره می‌برد. روش‌های بیوراکتور‌های غشائی، اکسیداسیون فوتوشیمیایی، الکترودیالیز و دیونیزه کردن الکتریکی از جمله فناوری‌های نوینی هستند که در تصفیه فاضلاب بسیار مورد توجه هستند.

فناوریهای نوین در صنعت آب و فاضلاب روسیه

                                               فناوریهای نوین در صنعت آب و فاضلاب روسیه

فعالیت‌ها

یکی از مزیت‌های بزرگ گروه Biotechprogress تجمع خدمات و امکانات در یک مجموعه به صورت واحد است. متخصصین حوزه آب، تحقیق و توسعه، امکانات ساخت تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی در مجموعه Biotechprogress به صورت همزمان در دسترس است. این موضوع باعث شده تا این مجموعه بتواند فعالیت‌ها را با سرعت هر چه بیشتر و به صورت متمرکز و متناسب با نیاز مشتری انجام دهد.

عمده فعالیت‌های گروه Biotechprogress عبارتند از:

  • تامین و تولید آب
  • تجهیزات ذخیره‌سازی آب
  • سیستم‌های تصفیه آب برای صنایع
  • تجهیزات تصفیه آب کوچک
  • راه‌اندازی سیستم‌های نمک‌زدایی آب
  • تجهیزات پمپ و ایستگاه پمپاژ
  • راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب (صنعتی و شهری)
  • اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه آب (طراحی، ساخت و اجرا)

شتاب دهنده واتک به عنوان اولین مرکز تخصصی شتاب دهی حوزه آب  بستری برای پرورش و تجاری‌ سازی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حوزه آب می باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان واتک تماس حاصل فرمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی