مرجع علمی آب و پساب

اولین مرجع اطلاع رسانی جدیدترین مقالات تخصصی حوزه آب و پساب

مرجع علمی آب و پساب

اولین مرجع اطلاع رسانی جدیدترین مقالات تخصصی حوزه آب و پساب

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹ ق.ظ

بازار جهانی سختی‌گیرهای آب

شبکه فناوری آب (شفا)

سختی‌گیری آب یکی از واحدهای اصلی تصفیه آب است که برای تبدیل آب سخت به آب نرم استفاده می‌شود. سختی‌گیرها کلسیم و منیزیم موجود در آب را با روش‌های شیمیایی و فیزیکی به صورت کنترل شده از بین می‌برند تا اثرات آب سخت را بر روی کاربردهای نهایی کاهش دهند. دانشنامه آب شفا در این مقاله به بررسی بازار جهانی سختی‌گیرهای آب می پردازد.

بازار جهانی سختی‌گیرهای آب

آب سخت توسط فرآیندهای مختلف مانند تبادل یونی، تقطیر و اسمز معکوس به آب نرم تبدیل می‌شود. روش تبادل یونی مؤثرترین روش برای سختی‌گیری آب سخت است اما برای هر واحد تولید آب نرم نسبت به سایر روش‌ها به منابع بیشتری نیاز دارد. بازار سختی‌گیر آب عمدتا وابسته به مناطق حضور آب سخت است.

انتظار می‌رود که بازار جهانی سختی‌گیرهای آب تحت سلطه آمریکای شمالی باشد و در نتیجه جمعیت زیادی در منطقه تحت تأثیر آب سخت باشند. انتظار می‌رود که بخش خانگی تقاضای بالایی داشته باشد.

پارامترهای موثر بر بازار سختی‌گیرهای آب

بازار سختی‌گیرهای آب تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوع، فرآیند و روش سختی‌گیری و کاربر نهایی است.

نوع سختی‌گیری

بر اساس نوع، بازار سختی‌گیری آب به صورت برقی و دستی تقسیم می‌شود.

انتظار می‌رود که بخش الکتریکی به دلیل بهره‌وری بالاتر و ویژگی‌های اضافه شده، بر بازار جهانی سختی‌گیرهای آب حاکم شود.

پیش‌بینی می‌شود بخش دستی به دلیل پایین بودن قیمت آن نسبت به سختی‌گیری برقی آب، تقاضای قابل توجهی را در مناطق کم درآمد داشته باشد.

فرآیند و روش سختی‌گیری

فرآیند سختی‌گیری آب به روش‌های مختلف تبادل یونی، تقطیر و اسمز معکوس انجام می‌شود. انتظار می‌رود که تبادل یونی به دلیل بهره‌وری بالاتر، بر بازار جهانی سختی‌گیری آب حاکم شود و اسمز معکوس با توجه به قابلیت رقابت آن از نظر قیمت و نیاز کمتر به منابع در هر واحد تولید، رشد خوبی داشته باشد و گزینه‌ای پایدار در تصفیه آب سخت خانگی باشد.

کاربر نهایی آب سختی‌گیری شده

کاربران نهایی بازار سختی‌گیری آب، بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی است. بخش خانگی به عنوان مصرف‌کننده با حجم بزرگتر، انتظار می‌رود که بر بازار مسلط شود و قیمت بالاتر سختی‌گیری آب تجاری شاهد سهم ارزش قابل توجهی در بازار جهانی باشد.

عوامل تسریع رشد و تقاضای بازار سختی‌گیرهای آب

محصولات

پیش‌بینی می‌شود، ارزش بازار سختی‌گیر آب مبتنی بر نمک تا سال 2024 از 5/10 میلیارد دلار فراتر رود.

سختی آب،PH  را کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث سوزش پوست و چشم شود. آب نرم مصرف صابون‌ها و مواد شوینده مورد نیاز برای شستشو و تمیز کردن را کاهش می‌دهد. سختی‌گیرها طول عمر پارچه را افزایش می‌دهد، بنابراین باعث تقاضای محصول می‌شود. سیستم سختی‌گیر از لکه‌های روی شیر آب، لامپ و شیر آب در آشپزخانه و سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند. این سیستم همچنین از تجهیزاتی نظیر ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در برابر خوردگی محافظت می‌کند.

ظرفیت

ارزش بازار سختی‌گیر آب 32000 واحد مسکونی ممکن است تا سال 2024 از 105 میلیون دلار بیشتر شود.

افزایش آگاهی در مورد اثرات بد آب سخت باعث افزایش نصب سیستم‌های تصفیه‌خانه در محل‎های مسکونی شده و به این ترتیب تقاضای محصول را افزایش می‌دهد.

این سیستم‌ها با محدود کردن مقدار زیاد کلسیم و منیزیم از طریق از بین بردن ناخالصی‌ها و ترکیبات نامطلوب باعث رشد صنعت می‌شود.

ارزش بازار سختی‌گیر آب مبتنی بر نمک در 600000 واحد تجاری به دلیل کاهش مقیاس، صرفه‌جویی در شوینده‌ها و استفاده از انرژی کمتر در هنگام گرمایش، شاهد 5/4 درصد افزایش تا سال 2024 است.

رشد صنعت هتل‌داری به دلیل افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده برای گردشگری، تأثیر مثبتی بر تقاضای محصول خواهد داشت. آب زنگ زده در اتاق هتل ممکن است بر روی هر آنچه که با آن در تماس است، تاثیر منفی داشته باشد. همچنین منیزیم و کلسیم زیاد می‌تواند لوله‌کشی را مسدود کند، بنابراین باعث افزایش تقاضای محصول می‌شود.

منطقه

با توجه به افزایش آگاهی مصرف‌کننده در مورد نگرانی‌های سلامتی ناشی از استفاده از مایعات ناایمن، آسیا و اقیانوس آرام به رهبری کره جنوبی، ژاپن، هند و چین ارزش بازار سختی‌گیر آب، تا سال 2024 بیش از 5 میلیارد دلار برآورد شده است.

شهرداری‌ها در کشورهایی مانند هند و چین به دلیل محدودیت‌های زیرساختی، آب سخت را به طور موثری تصفیه نمی‌کنند. بنابراین، مصرف‌کنندگان مسکونی شروع به استفاده از تجهیزات ورودی سختی‌گیرها کرده‌اند که رشد صنعت را رونق می‌دهد.

ارزش بازار سختی‌گیر آب در اروپا به رهبری انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان، ممکن است 6 درصد تا سال 2024 افزایش یابد. مقررات سختگیرانه مربوط به تصفیه آب و همچنین نیاز روز افزون به سختی‌گیرها در بخش‌های مختلف دارویی، شیمیایی و پالایشگاه‌ها سبب افزایش تقاضای منطقه‌ای محصول خواهد شد.

در برزیل به دلیل افزایش شهرنشینی و صنایع در حال رشد، بازار سختی‌گیر آب ممکن است شاهد رشد چشمگیر باشد.

بازار سختی‌گیرهای آب در مناطق مختلف جهان

                                                     بازار سختی‌گیرهای آب در مناطق مختلف جهان

افزایش آگاهی در مورد اثرات مخرب آب سخت در استفاده‌های منظم سبب رشد بازار جهانی سختی‌گیر آب می‌شود و جغرافیای جدیدی برای بازار سختی‌گیر آب در مناطق در حال توسعه باز می‌شود.

سرمایه‌گذاری منظم در تحقیق و توسعه فناوری‌های سختی‌گیر آب، تولیدکننده‌های سختی‌گیر کارآمدتر و کم‌ مصرف‌تری تولید کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این امر باعث افزایش تقاضا برای کیت‌های سختی‌گیر آب خانگی، در سطح جهان شود. افزایش روزافزون جمعیت شهری باعث افزایش سختی آب‌های زیرزمینی شده است که انتظار می‌رود تقاضای سختی‌گیرهای آب در چنین مناطقی را افزایش دهد.

پیش‌بینی می‌شود که بازار سختی‌گیری آب در منطقه آسیا و اقیانوس آرام با توجه به جمعیت فزاینده آن در بخش‌های شهری و نیاز به آب‌های زیرزمینی رشد سریعی داشته باشد و منطقه آمریکای لاتین نیز سهم قابل توجهی را به دست آورد. رشد بازار در آمریکای شمالی و اروپا به دلیل سطح بلوغ بازار این کشورها به صورت مداوم است. خاورمیانه و آفریقا نیز به دلیل افزایش شهرنشینی شاهد رشد است.

سختی‌گیرهای آب، که اغلب به آن سیستم‌های سختی‌گیر آب یا تجهیزات سختی‌گیر آب نیز گفته می‌شود، به دستگاه‌هایی گفته می‌شوند که برای تصفیه و تبدیل آب سخت به آب نرم در نقطه ورود (PoE) آب از منابع عمومی به خانه‌ها یا واحدهای تجاری یا صنعتی نصب می‌شوند.

ارزش بازار سختی‌گیرهای آب در سال 2017 بیش از 7 میلیارد دلار بود و صنعت انتظار دارد تا سال 2024 بیش از 1 میلیون واحد مصرف کند.

ارزش بازار سختی‌گیر آب در چین براساس محصول در سال‌های 2017 و 2024

                                       ارزش بازار سختی‌گیر آب در چین براساس محصول در سال‌های 2017 و 2024

افزایش مقدار آب سخت در محل‌های مسکونی ممکن است باعث افزایش رشد بازار سختی‌گیر آب شود. آپارتمان‌های خدماتی در سال 2015 حدود 15 درصد افزایش یافته‌اند، بنابراین تقاضا برای تجهیزات سختی‌گیر در بخش خانگی افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 افزایش کاربردهای صنعتی از جمله فرآوری مواد غذایی، شیمیایی، نساجی و پالایشگاه‌ها منجر به رشد بازار سختی‌گیرها شود.

پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار سختی‌گیر آب مبتنی بر نمک با توجه به قیمت نسبتاً پایین، راندمان بالا در دیگ‌های بخار، مخازن و لوله‌ها و دسترسی آسان، سود قابل توجهی را نشان دهد.

افزایش نگرانی‌های زیست محیطی باعث تشویق مشتریان، تولیدکنندگان و دولت برای محصولات سازگار با طبیعت و پایدار شده و در نتیجه تقاضای این محصولات افزایش می‌یابد. تولیدکنندگان در حال توسعه سیستم های پیشرفته‌ای هستند که به کاهش هدر رفت کمک می‌کند. این سیستم‌ها، با کاهش میزان سدیم و کلرید به بهبود بهره‌وری کمک می‌کنند، که احتمالاً چشم انداز مثبتی به ارزش بازار سختی‌گیر آب دارد.

بازار جهانی نساجی ممکن است تا سال 2024 از یک تریلیون دلار فراتر رود. در این صنعت از مقدار زیادی مواد تمیزکننده استفاده می‌شود که زباله تولید شده باید از روغن، چربی و رنگ پاک شود. از سختی‌گیر آب برای انجام این کار استفاده می‌شود، بنابراین تقاضای سختی‌گیر آب افزایش می‌یابد.

چالش‌های بازار سختی‌گیری آب

فرایند سختی‌گیری آب به دلیل استفاده زیاد انرژی، نیروی کار و هزینه ممکن است گران باشد و سودآوری صنعت را به چالش بکشد. علاوه بر این، آب سخت در هنگام رهاسازی در محیط می‌تواند اسیدیته خاک را افزایش دهد که تولید گیاهان را کاهش می‌دهد. سیاست‌های زیست محیطی در ایالات متحده و اروپا ممکن است هزینه انطباق را افزایش دهد که ممکن است روند قیمت بازار سختی‌گیر آب را تحت تأثیر قرار دهد.

شبکه عرضه و تقاضای فناوری حوزه آب (شفا) ، سعی دارد تا با ایجاد یک فضای فناورانه، آشنایی با سختی‌گیرهای آب، بررسی و تحلیل بازار و پارامترهای موثر بر بازار سختی‌گیری آب مسیر توسعه را در راستای بهبود و ارتقا سطح کیفیت آب هموار کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی