مرجع علمی آب و پساب

اولین مرجع اطلاع رسانی جدیدترین مقالات تخصصی حوزه آب و پساب

مرجع علمی آب و پساب

اولین مرجع اطلاع رسانی جدیدترین مقالات تخصصی حوزه آب و پساب

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷ ب.ظ

بازار تولید آب از هوا

شتابدهنده واتک

یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب آشامیدنی، هوا است. امروزه ژنراتورهای آب از هوا در سراسر جهان توسعه یافته است. واتک در این مقاله، به دلیل اهمیت تکنولوژی ژنراتورهای آب از هوا، به بررسی بازار جهانی ژنراتورهای آب از هوا می‌پردازد.

بازار ژنراتورهای آب از هوا

بازار ژنراتور آب از هوا

امروزه تولید آب از هوا یک منبع مهم برای تامین آب در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و تجاری در سراسر جهان است که در حال رشد و توسعه است.

بازار جهانی ژنراتورهای آب از هوا در سال 2015

بازار جهانی ژنراتورهای آب از هوا در سال ۲۰۱۵

افزایش تاسیسات ژنراتورهای تولید آب از هوا

پیش‌بینی می‌شود که افزایش تاسیسات بر مبنای ژنراتورهای آب از هوا (AWG) در کاربردهای صنعتی، باعث رشد صنعت می‌شود.

اندازه بازار جهانی ژنراتور آب از هوا(AWG) ، ۹/۹۱۸ میلیون دلار در سال۲۰۱۵ بوده است و انتظار می‌رود شاهد رشد ۱/۲۰ درصد در  CAGRدر دوره هشت سال آینده باشیم. افزایش تقاضا برای محصول AWG در صنایع بزرگ از جمله کاغذ، نفت، گاز و فولاد تأثیر مثبتی در رشد صنعت دارد. پیشرفت تکنولوژی تولید آب از هوا از نظر مقدار آب خروجی بیشتر، تاثیر مثبتی بر رشد صنعت دارد.

هزینه ماشین آلات ارائه شده توسط تولیدکنندگان مختلف بسته به کیفیت، نوع کاربرد و بازده محصول متفاوت است. بسیاری از محصولات موجود در بازار به برق قابل توجهی نیاز دارند که ممکن است در بعضی نقاط غیرقابل دسترس باشد که انتظار می‌رود رشد صنعت را محدود کند. با این وجود پیش‌بینی می‌شود که نوآوری در زمینه محصول برای عرضه منبع تغذیه از جمله پنل‌های خورشیدی راه‌های جدیدی را برای رشد در طی هشت سال آینده باز کند.

تعداد زیادی از تامین‌کنندگان در زنجیره تامین ممکن است تهدیدی ناخواسته برای توقف فرآیند تولید ایجاد کنند. در نتیجه، انتظار می‌رود که ادغام در زنجیره ارزش، کلیدی برای پایداری در طول دوره پیش‌بینی باشد.

قیمت بالای محصول همراه با مصرف زیاد انرژی، نفوذ محصول در بازار را به ویژه در کاربردهای خانگی محدود می‌کند. به احتمال زیاد تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌های کلی محصول به منظور جلب توجه کاربران خانگی و تجاری، از فناوری‌های جدید در فرایند تولید استفاده کرده‌اند.

حجم بازار ژنراتورهای آب از هوا در سال‌های2013 - 2024

                                    حجم بازار ژنراتورهای آب از هوا در سال‌های۲۰۱۳ – ۲۰۲۴

بخش خانگی، بزرگ‌ترین بخش کاربران

بخش خانگی طی چند سال گذشته از نظر حجم بر بازار مسلط بوده و احتمالاً این روند در دوره پیش‌بینی شده ادامه خواهد یافت. تقاضا برای این دستگاه‌ها در برنامه خانگی بیش از ۱۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ ارزش گذاری شده است و پیش‌بینی می‌شود در CAGR از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ بیش از ۱۴درصد رشد کند.

افزایش آگاهی مصرف‌کننده و افزایش تقاضای آب خالص به ویژه در کشورهای در حال توسعه از جمله هند و چین منجر به افزایش تقاضا برای این محصول شده است. با این وجود انتظار می‌رود هزینه بالای سرمایه بین ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار با پتانسیل تولید آب حدود ۳۰ تا ۱۵۰ لیتر در روز نگرانی اصلی خریداران در بخش خانگی است.

پیش‌بینی می‌شود که بخش کاربردهای تجاری بیشترین رشد را داشته باشند و در CAGR از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ بیش از ۱۹درصد رشد کنند. این محصولات توسط نیروهای مسلح کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، هند، مکزیک و فرانسه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

انتظار می‌رود ویژگی‌های مختلف این محصول مانند حمل و نقل آسان و خلوص بالا، تقاضای آن را در کاربردهای نظامی و تجاری بالا ببرد.

روش تراکم خنک‌کنندگی پرچم دار بازار تولید آب از هوا

تولید آب از هوا به روش تراکم خنک‌کنندگی، پرکاربردترین نوع ژنراتور آب از هوا است و بیش از ۹۵ درصد از کل سهم بازار را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است.

پیشرفت‌های فنی مربوط به کاهش قدرت و قیمت، احتمالاً سبب رشد بازار محصول می‌شود. استفاده از دستگاه‌های خنک‌کنندگی متراکم کننده AWG در مقایسه با نوع خشک‌کردن تر AWG، بازده بالاتری ارائه می‌دهد که امکان رقابت را برای محصول فراهم می‌کند.

کمبود آگاهی مصرف‌کننده مربوط به خشک‌شدن تر و AWG همراه با مکانیسم‌های پیچیده احتمالاً رشد را محدود می‌کند.

با این وجود پیش‌بینی می‌شود که نوآوری جایگزینی نمک بلورین با آب نمک مایع برای بهبود استخراج رطوبت از هوا، تقاضا را طی ۸ سال آینده افزایش می‌دهد.

خاورمیانه و آفریقا بازار اصلی ژنراتورهای آب از هوا

تقاضا برای ماشین‌آلات در MEA در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۲۵ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌شود در CAGR بیش از ۱۸ درصد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ رشد کند.

کمبود منابع آب زیرزمینی یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای AWG در کشورهای GCC است. این دستگاه‌ها به دلیل خلوص بالای ارائه شده، در خاورمیانه در مکان‌های مختلف کاری از جمله آژانس‌های شهرداری، بانک ها، بیمارستان‌ها و مدارس اهمیت ویژه‌ای دارند.

انتظار می‌رود افزایش آگاهی مصرف‌کننده در مورد مزایای ارائه شده توسط این دستگاه‌ها باعث افزایش تقاضا شود. خروجی ارائه شده توسط ماشین آلات در درجه اول به رطوبت و دمای جو اطراف بستگی دارد که به طور مستقیم بر کارایی عملکرد سیستم تأثیر می‌گذارد.

کشورهای GCC هوای گرم و خشک دارند که برای AWG مناسب نیست، اما میزان رطوبت در این مناطق در ساعات عصر و شب به میزان قابل توجهی زیاد است که در طی آن تولید قابل توجه است. در نتیجه، انتظار می‌رود تقاضا برای AWG رشد کند.

تحقیق و توسعه همچنان ادامه دارد

افزایش تقاضا برای AWG به ویژه در مناطق کمبود، فرصت‌هایی را برای فعالان بازار جدید ایجاد می‌کند. با این حال، مسائل مربوط به بازده تولید، احتمالاً تهدیدی را برای بازیگران فعلی بازار و همچنین ورودی‌های جدید ایجاد می‌کند. با این حال، انتظار می‌رود گستره تحقیق برای افزایش بازده محصول، راه‌های جدیدی را برای فعالان بازار باز کند.

شما هم اگر طرح و ایده‌ای دارید در این زمینه دارید، طرح خود را در وبسایت واتک ثبت کنید. شتابدهنده واتک آماده حمایت از ایده‌های مختلف در زمینه تولید آب از هوا است.

شتابدهنده واتک، سعی دارد تا با ایجاد یک فضای فناورانه، مسیر توسعه این روش‌ها را در راستای بهبود و ارتقا کیفیت آب و زندگی، هموار کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۸
Water Articles

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی